Субота, 18.05.2024, 14:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт вчителя початкових класів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Для турботливих батьків » Вимоги до оцінювання навчальних досягнень

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
[ · Скачати дистанційно () ] 03.08.2015, 20:39
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ 

 Н А К А З 

 13.04.2011 N 329 

 
 ЗАТВЕРДЖЕНО 
 Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 
 13.04.2011 N 329 

 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 
 11 травня 2011 р. за N 566/19304 
 

 КРИТЕРІЇ оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти 
 

 1. Ці Критерії визначають загальні підходи до визначення 
рівня навчальних досягнень учнів (вихованців) (далі - учні) у 
системі загальної середньої освіти та встановлюють відповідність 
між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки 
в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень. 

 2. Ці Критерії реалізуються в нормах чотирьох рівнів 
досягнень: початковий, середній, достатній, високий (додатки 1 
та 2).
 Перший рівень - початковий. Відповідь учня (учениці) 
фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет 
вивчення.
 Другий рівень - середній. Учень (учениця) відтворює основний 
навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє 
елементарними вміннями навчальної діяльності.
 Третій рівень - достатній. Учень (учениця) знає істотні 
ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні 
закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних 
ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, 
абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, 
виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, 
логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
 Четвертий рівень - високий. Знання учня (учениці) є 
глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати 
їх для виконання творчих завдань, його (її) навчальна діяльність 
позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, 
явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
 Кожний наступний рівень вимог вбирає в себе вимоги до 
попереднього, а також додає нові. 

 3. За цими Критеріями оцінювання здійснюється у процесі 
повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів на 
уроках і вдома, а також за результатами перевірки навчальних 
досягнень учнів: усної, зокрема індивідуальне, групове та 
фронтальне опитування; письмової, зокрема самостійні та контрольні 
роботи, тестування; графічної, зокрема робота з діаграмами, 
графіками, схемами, контурними картами; практичної, зокрема 
виконання різних видів експериментальних досліджень та навчальних 
проектів, робота з біологічними об'єктами, виготовлення виробів.

 При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:
 * характеристики відповіді: правильність,логічність,обґрунтованість,
 цілісність;
 * якість знань;
 * сформованість загальнонавчальних та предметних умінь і 
навичок;
 * рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, 
синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити 
висновки тощо;
 * вміння виявляти проблеми та розв'язувати їх, формулювати 
гіпотези;
 * самостійність оцінних суджень. 

 4. Обов'язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення 
учнів з предметів інваріантної складової навчального плану 
закладу.
 У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь 
і навичок учнів. У наступних класах оцінювання здійснюється за 
12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються 
цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради навчального 
закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і 
навичок учнів другого класу.
 У випадку невідповідності рівня навчальних досягнень учня 
(учениці) цим Критеріям позначається "не атестований".
 Особливості оцінювання навчальних досягнень дітей з 
особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до вимог 
чинного законодавства. 

 Директор департаменту 
 загальної середньої 
 та дошкільної освіти О.В.Єресько 
 

 Додаток 1 
 до Критеріїв оцінювання 
 навчальних досягнень учнів 
 (вихованців) у системі 
 загальної середньої освіти 
 
 КРИТЕРІЇ оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1 бал. Учні засвоїли знання у формі окремих фактів, елементарних уявлень 
2 бали. Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу, володіють 
 окремими видами умінь на рівні копіювання зразка виконання певної 
 навчальної дії 
3 бали. Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу; з допомогою 
 вчителя виконують елементарні завдання, потребують детального 
 кількаразового їх пояснення

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
4 бали. Учні відтворюють частину навчального|матеріалу у формі понять з 
 допомогою вчителя, можуть повторити за зразком певну операцію, дію 
5 балів. Учні відтворюють основний навчальний матеріал з допомогою вчителя, 
 здатні з помилками й неточностями дати визначення понять 
6 балів. Учні будують відповідь у засвоєній послідовності; виконують дії за 
 зразком у подібній ситуації; самостійно працюють зі значною допомогою вчителя 

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7 балів. Учні володіють поняттями, відтворюють їх зміст, уміють наводити окремі
 власні, приклади на підтвердження певних думок,частково контролюють власні 
 навчальні дії 
8 балів. Учні вміють розпізнавати об'єкти, які визначаються засвоєними поняттями; 
 під час відповіді можуть відтворити засвоєний зміст в іншій послідовності, 
 не змінюючи логічних зв'язків; володіють вміннями на рівні застосування 
 способу діяльності за аналогією; самостійні роботи виконують з незначною 
 допомогою вчителя; відповідають логічно з окремими неточностями 
9 балів. Учні добре володіють вивченим матеріалом,застосовують знання в стандартних 
 ситуаціях, володіють вміннями виконувати окремі етапи розв'язання проблеми і 
 застосовують їх у співробітництві з учителем (частково-пошукова діяльність)
 
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
10 балів. Учні володіють системою понять у межах,визначених навчальними програмами, 
 встановлюють як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв'язки; вміють 
 розпізнавати об'єкти, які охоплюються засвоєними поняттями різного рівня 
 узагальнення; відповідь аргументують новими прикладами 
11 балів. Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, вміють застосовувати 
 способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях 
12 балів. Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, 
 усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; 
 самостійні роботи виконують під опосередкованим керівництвом; виконують творчі завдання
---------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 

 Додаток 2 
 до Критеріїв оцінювання 
 навчальних досягнень учнів 
 (вихованців) у системі 
 загальної середньої освіти 
 

 КРИТЕРІЇ оцінювання навчальних досягнень учнів основної й старшої школи 
 ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1 бал. Учні розрізняють об'єкти вивчення
2 бали. Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об'єкт вивчення
3 бали. Учні відтворюють частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні завдання

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ 
4 бали. Учні з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну 
 операцію, дію
5 балів. Учні відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять,
 сформулювати правило 
6 балів. Учні виявляють знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але
 недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7 балів. Учні правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити 
окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії
8 балів. Знання учнів є достатніми. Учні застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагаються 
аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом 
контролюють власну діяльність. Відповіді їх логічні, хоч і мають неточності
9 балів. Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях, уміють 
аналізувати й систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною
 аргументацією 

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ 
10 балів. Учні мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, 
узагальнення
11 балів. Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у 
різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми
12 балів. Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено 
використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати,
узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення

 

Категорія: Вимоги до оцінювання навчальних досягнень | Додав: Юляся
Переглядів: 295 | Завантажень: 255 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2024
uCoz