Субота, 18.05.2024, 18:00
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт вчителя початкових класів

Меню сайту
Категорії розділу
Поради батькам майбутніх першокласників [5]
Розвиваючі завдання [1]
Розвиток пам'яті [3]
Розвиток уваги [0]
Завдання в зошиті [1]
Тут містяться різноманітні зошити для підготовки, які Ви зможете роздрукувати на принтері та використовувати під час занять з дитиною.
Тести [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Увага! Майбутній першокласник! » Поради батькам майбутніх першокласників

Що має знати і вміти дитина перед вступом до першого класу?
24.08.2015, 21:48

Що має знати і вміти дитина перед вступом до першого класу?

Дитина старшого дошкільного віку (5-6 років) повинна:

  1. Розвиток слухового та зорового сприйняття, уваги, пам’яті
  • виконувати усні завдання, не відволікаючись (близько 15 хвилин);
  • тримати в полі зору 8 – 10 предметів;
  • за 3 – 5 хвилин знаходити 10 – 12 відмінностей на двох подібних картинках;
  • за 3 – 5 хвилин знаходити два однакових малюнка або два однакових візерунка серед безлічі подібних;
  • точно копіювати простий візерунок (наприклад, геометричний);
  • за зразком заповнювати таблицю (зберігати порядок розташування знаків або малюнків у таблиці);
  • точно повторювати за дорослим нескладні вправи, що складаються з низки простих рухів;
  • за 20 – 40 секунд запам’ятовувати картинку, на якій зображено не менше 7 різних предметів, а потім називати їх по пам’яті;
  • робити по пам’яті опис картини (натюрморту, пейзажу, портрета, жанрової сценки);
  • запам’ятовувати і відновлювати по пам’яті розташування предметів і символів у таблиці та лінійному рядку;
  • запам’ятовувати ланцюжок із 7 – 10 слів і повторювати їх напам’ять у довільному порядку;
  • з першого разу запам’ятовувати речення з 5-6 слів і повторювати його, не порушуючи порядку слів.

 

  1. Розвиток інтелекту
  • розв’язувати прості логічні задачі
  • виявляти закономірність розташування предметів у логічному ланцюжку (таблиці) і відновлювати  / продовжувати розірваний ряд;
  • без ускладнень знаходити зайвий предмет у групі;
  • знаходити зайве слово у ланцюжку;
  • додавати у групу предмети, яких бракує;
  • вміти відновлювати послідовність подій ( відповідати на запитання «що було раніше, а що потім?») ;
  • у потрібній послідовності розташувати малюнки, на яких зображені фрагменти однієї події, і складати за ними невеличке зв’язне оповідання;
  • знаходити і пояснювати невідповідність і безглуздя в розповіді та на картинці;
  • знаходити і пояснювати, в чому полягає подібність і відмінність між предметами;
  • розмірковувати і робити висновки, використовуючи логічні побудови на кшталт такої»Якщо у Марійки яблук менше, ніж у Мишка, значить, Мишко має яблук більше, ніж Марійка»;
  • знаходити потрібний предмет методом виключення (тобто знаходити предмет, знаючи, яких властивостей він не має);
  • розв’язувати задачки на просторове мислення (розташовувати предмети у певному порядку, малювати одні фігури всередині інших тощо);
  • відгадувати загадки, розв’язувати прості головоломки та ребуси.

  1. Розвиток кругозору
  • знати своє прізвище, ім’я та по батькові;
  • знати імена та по батькові своїх батьків, а також їхні професії;
  • знати назву рідного міста (селища); 
  • знати, чим місто відрізняється від села;                                                                                         
  • знати назву рідної країни та її столиці;
  • знати назву нашої планети;
  • мати уявлення про різні природні явища (дощ, снігопад, заметіль, іній, вітер, повінь, посуха);
  • знати, чим річка відрізняється від озера, а озеро – від морів та океанів;
  • мати чітке уявлення про тварин та рослин: відрізняти звірів, птахів, комах та риб, відрізняти хижих тварин від травоїдних, домашніх від диких, мешканців помірного клімату від тварин, що є екзотичними для наших широт, відрізняти перелітних птахів від зимуючих, знати назви найбільш поширених рослин, відрізняти дерева від чагарників, розрізняти садові та польові квіти, відрізняти фрукти від овочів та ягід, знати, що росте у лісі, у городі та у садку;
  • познайомитися з календарем: знати кількість, назви та послідовність пір року, знати кількість, назви та послідовність календарних місяців, вирізняти зимові, весняні, літні та осінні місяці, знати кількість днів тижня, їхні назви та послідовність, вміти пояснювати, чим будні дні відрізняються від вихідних, а звичайні вихідні – від святкових днів;
  • познайомитися з годинником: знати назви частин доби (ранок, день, вечір, ніч), знати кількість годин у добі, знати кількість хвилин в одній годині, вміти визначати час за механічним та електронним годинником;
  • знати назви найбільш поширених кольорів (червоний, жовтогарячий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий, білий, коричневий, чорний, сірий), а також вміти відрізняти їхні відтінки (світло – зелений, темно – синій тощо);
  • мати чітке уявлення про найбільш поширені професії (лікар, вчитель, кухар, будівельник, водій тощо): знати їхні назви, пояснювати, чим займається людина тієї чи іншої професії, яку користь приносить суспільству;
  • знати назви та вміти пояснювати суть найбільш поширених видів спорту (футбол, хокей, теніс, фігурне катання та ін.);
  • знати, який вигляд та назву мають найбільш поширені музичні інструменти (скрипка, гітара, барабан, фортепіано, труба, балалайка, гармонь тощо);
  • знати головні правила дорожнього руху для пішоходів (де дозволено рухатися пішоходам, де і яким сигналом світлофора можна переходити вулицю);
  • знати головні правила поведінки в громадських місцях (на вулиці, в транспорті, у закладах культури, в дитячому садочку та школі).

    4 . Розвиток математичних здібностей

  • мати чітке уявлення про числа та цифри: знати, чим цифра відрізняється від числа, знати арабські цифри від 0 до 9, зуміти перерахувати всі цифри в прямій (від 0 до 9) та зворотній (від 9 до 0) послідовності, відновлювати числовий ряд, в якому деякі числа пропущені або знаходяться не на своїх місцях;
  • впевнено володіти навичками кількісної лічби: швидко та точно називати кількість предметів (на картці, в таблиці, на картинці тощо), збільшувати або зменшувати кількість предметів «на один», «на два» і т.д., визначати, яка група предметів більша або менша;
  • використовувати математичні знаки (плюс (+), мінус (-), дорівнює (=), більше, менше (<, >));
  • складати і розв’язувати прості арифметичні задачі;
  • уміти порівнювати предмети за довжиною, шириною, висотою, товщиною;
  • знати що геометричні фігури можна умовно поділити на дві групи: площинні (круг, квадрат, прямокутник, трапеція, ромб, овал, чотирикутник) та об'ємні (куб, куля, циліндр, конус);
  •  орієнтуватися в просторі відносно себе та інших об'єктів (визначати словом розміщення предметів відносно себе та положення предметів відносно один одного, напрям за допомогою плану-схеми: справа, зліва, знизу, вгорі);
  • знати загальноприйняті міри вимірювання (сантиметр, метр, літр, кілограмом).

5. Мова, мовлення

  • складати коротку розповідь по картинках (складати описові, сюжетні розповіді, розповіді-міркування, придумувати реалістичні та фантастичні сюжети);

  • переказувати казку або мультфільм;

  • вміти визначати місце звуку в слові;

  • знаходии або підбирати слова з певними звуками;

  • здійснювати звуковий аналіз слів, не користуючись схемою звукового аналізу (послідовно називає звуки у слові, розрізняє голосні та приголосні звуки);

  • вміти ділити слова на склади;

  • читати слова з 2-4 складів зі швидкістю 8-10 слів на хвилину;

  •  знати алфавітну назву букв та їх звукове позначення;

  • писати друковані літери в межах українського алфавіту.

Категорія: Поради батькам майбутніх першокласників | Додав: Юляся
Переглядів: 575 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2024
uCoz